Восени цього року аудиторський гігант Deloitte провів дослідження швейцарської годинної індустрії, проінтерв'ювавши 70 топ-менеджерів та майже 6000 покупців місцевого швейцарського ринку та основних експортних ринків індустрії: Китаю, Франції, Німеччини, Гонконгу, Японії, ОАЕ, США та інших. На підставі отриманих даних було складено цілісний і всеосяжний аналіз, розбитий на три основні частини: аналіз поточного стану індустрії, дослідження купівельних звичок і рішень, та огляд методів адаптації індустрії та ринку до мінливих світових обставин (у тому числі СOVID та війна в Україні). Ось його ключові положення:
- До 2030 року вторинний ринок годинника повинен досягти позначки 30 млрд $ (20 млрд $ на 2022 рік), що становитиме більше половини первинного ринку. Такому зростанню активно сприяє підтримка брендів, що запускають платформи зі вживаними годинниками, розширення каналів продажів і активний пошук покупцями таких годинників.
- 63% топ-менеджерів вважають, що в найближчі п'ять років офлайн продажі домінуватимуть на ринку, проте частка онлайн продажів активно зростає і до 2030 року має становити 30% порівняно з поточними 15%. Майже половина міленіалів та зумерів вже зараз віддають перевагу онлайн покупкам.
- Другий рік поспіль основним ринком збуту для швейцарської годинникової індустрії залишаються США, ключовими чинниками чого є зростання e-commerce, збільшення каналів продажу та високий інтерес покупців до цінних годинників. У 2022 році 15% експорту годинника зі Швейцарії припало на США.
- 23% покупців купують годинник як інвестицію або для перепродажу. Спекуляція перевершила сімейну наступність як основну рушійну силу для купівлі годинника
- 57% брендів планують у найближчий рік випустити свої NFT як цифровий двійник своєї продукції, для цілей сертифікації або як аксесуар. Хоча 40% покупців зацікавлені у цій технології, 31% все ще не розуміють цінності цього активу.
- 44% жінок воліють годинник з дизайном, орієнтованим на жінок. 26% віддають перевагу унісекс дизайну.
- Кожен третій міленіал або зумер вважає важливим мати годинник і не тільки Apple Watch. Ця категорія має схильність до вторинного ринку завдяки факторам ціни та стійкості довкілля.
- 2021 рік був рекордним в історії індустрії - експорт складе 21.2 млрд $. Годинник на двох основних світових ринках – США та Китаї – продовжує затверджуватись як окремий клас активів. Діджиталізація відкриває нові шляхи продажу та аудиторію для годинників.
- Незважаючи на всі проблеми 2022 року, серед яких війна в Україні, рекордна інфляція та нові локальні локдауни в Китаї, перше півріччя показало хороші цифри, зокрема загальна вартість експорту механічних годинників зросла на 12% порівняно з відповідним періодом минулого року.
- Експорт годинників зі Швейцарії продовжує поляризуватися - обсяг експорту годинників дорожчих за 3000 CHF зріс на 15%, тоді як експорт у діапазоні 200-500 CHF впав на 20%. За останні 20 років середня вартість експортованих зі Швейцарії годинників зросла з 300 франків до 1300, тоді як загальна кількість зменшилася.
53% опитаних топ-менеджерів бачать у цьому загрозу галузі, тоді як 17% сприймають це як можливість, оскільки рідкість зміцнює імідж швейцарських годинників.
- Головним фактором, що різко знизив експорт кварцового годинниких зі Швейцарії, стала презентація в 2015 році Apple Watch. Незважаючи на те, що для деяких брендів зниження обсягу виробництва дозволяє збільшити оборот, в цілому для індустрії зменшення обсягу експорту створює загрози для ланцюжків підрядників, зменшення необхідної кількості деталей, годинникарів, ускладнення сервісу та втрату експертизи.
- Зростання попиту на годинники у світі призводить до дефіциту годинників на ринку. 43% рітейлерів та брендів вважають, що це приваблює покупців. Однак 57% повідомили, що покупці обирають інший бренд через очікування, і 1/5 опитаних покупців це підтвердили. Однак 54% покупців підтвердили, що готові чекати години, що їх цікавлять, оскільки розглядають їх як довготривалу інвестицію.
- Війна в Україні, посилення швейцарського франка, напруга між США та Китаєм, збільшення вартості енергії призводить до затримок у ланцюжках поставок, збільшення термінів постачання та збільшення вартості годинників на окремих ринках. При цьому вторинний ринок годинників почав падати. Subdial50 Index відстежує 50 годинників, що найбільше продаються на вторинному ринку, враховуючи вартість кожної моделі та її вагу в загальному кошику. У лютому 2022 року Subdial50 Index становив 45 000 CHF. У середині вересня він був 35000 CHF.
- 30% топ-менеджерів інвестують у свої власні платформи вторинного ринку, 17% співпрацюють з вже існуючими платформами, 15% запускають власний сертифікований бізнес бу годин.
- Основним фактором при покупці годинника на більшості ринків є співвідношення ціни/якості. На другому місці дизайн годинника. На третьому – імідж бренду.
- Менше половини опитаних покупців вважають за безпечне носити годинник. Кількість крадіжок годинників, часом із застосуванням насильства, постійно зростає в США і в Європі.
Іван Гопей, за матеріалами Deloitte
Ссылка на статью:
https://luxwatch.ua/watch-news/view/5759